۱۴
 
آغاز توزیع سبد کالا با کارت بانکی یارانه
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امروز روند توزیع سبد امنیت غذایی را با هدف مبارزه با فقر مطلق آغاز می‌کند که مشمولان جدیدی هم شناسایی شده‌اند.
به گزارش ایران اسلامی، همزمان با حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه روند توزیع سبد غذایی بین محرومان و اقشار ضعیف جامعه قوت گرفته و به همین منظور وزارت تعاون به عنوان متولی امر روند توزیع مرحله جدید اقلام طرح حمایت غذایی بین مشمولان از امروز آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، نکته قابل توجه در جریان توزیع سبدکالایی شناسایی افراد جدید در فهرست دریافت‌کنندگان اقلام است که در طرف دیگر برخی هم به دلیل توانایی از فهرست خارج شدند.

در این باره علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مرحله افراد مشمول طرح حمایت غذایی با کارت بانکی یارانه نقدی به فروشگاه‌های مشخص شده قبلی، مراجعه و اقلام طرح را دریافت کنند.
بر اساس این گزارش به گفته وزیر تعاون این طرح با جهت گیری مبازره با فقر مطلق اجرایی شده و از آغاز طرح به مرور افراد دارای سوء تغذیه شناسایی و مشمول طرح شده‌اند و در روند شناسایی افراد توانمندسازی شده از چرخه طرح خارج و افراد جدید شناخته شده جایگزین خواهند شد.

در اولین تجربه توزیع گسترده سبد کالایی انتقادات زیادی به وزارت خانه مرتبط (صنعت، معدن و تجارت) از جمله شناسایی و تخصیص آن مطرح شد که به دستور رئیس جمهور متولی توزیع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شد و مراحل بعدی ضمن افزودن اقشاری مختلفی از جمله کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی، محتویات سبد هم تغییر کرد.

بنابراین با ورود وزارت تعاون به توزیع سبد امنیت غذایی، افراد بیش‌تری مشمول دریافت اقلام شدند اما رفته رفته از تعداد دریافت‌کنندگان سبد کاسته شد و تنها مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در فهرست باقی‌ماندند و در کنار آن افرادی که به تشخیص این وزارتخانه دچار سوء تغذیه هستند، مشمول دریافت سبد کالایی شدند.

روشی که برای توزیع سبد کالا در نظر گرفته شد، شارژ کارت الکترونیکی بانکی متصل به یارانه است و سرپرستان خانوار مشمول با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد که شامل فروشگاه‌های اتکا، رفاه،اسکاد، امکان، تعاونی روستایی و فروشگاه شهروند است،‌مراجعه و کالاها را خریداری می‌کنند به عبارت دیگر این اعتبار برای اقلام در نظر گرفته شده قابل برداشت است.

این اعتبار برای تهیه گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، ماکارونی، حبوبات، لبنیات، روغن مایع، رب و خرما قابل استفاده است. البته در این مرحله روی مقدار کالاها قید خاصی گذاشته نشده است؛ یعنی خانوارها می‌توانند همه اعتبارشان را فقط صرف برنج یا گوشت قرمز کنند.
کد مطلب: 35904
مرجع : فارس
 


 
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۱۸:۲۶:۲۳
تو از کجا فهمیدی کی سوء تغذیه داره ... (1268)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۲۰:۴۵:۳۸
آقا به من که سرمایه دار هستم وشغل ندارم ومستاجر هستم و به نون شب محتاجم چرا سبد کالا تعلق نگرفت ولی همسایه ی ما که هم شغل هم خونه هم ماشین هم توپ توپه سبد کالا تعلق گرفت. واقعا گندشو در آوردین آمار مستحقین سبد کالا رو از کجا درمیارین و هی افتخار به علمتون میکنید. (1269)
 
بنده خدا
United States
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۱:۱۶:۴۴
راست میگی.تمام بازی هستش برا بیشتر شدن مشکلات مردم ضعیف و ÷ر شدن جیب بعضیهاو غیره... (1281)
 
شهاب رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۰۰:۲۶:۴۷
من با کد ملی ۳۲۳۰۷۲۲۶۱۲نیاز مند سبد کالا هستم (1270)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۰۱:۱۸:۱۲
س.کدوم اقشار ضعیف این سبد کالا نهایت بی عدالتیه همه پولدارا گرفتندمن کارگرم الان چند ماهه دریغ از هزار تومن درامد برای نون شبم بخدا موندم اونوقت تاجایی که به چشم دیدم همه پولدارهای شهرمون از امروز دارن سبد کالااشون رو میگیرن.فقط خدا به داد ما برسه وگرنه دولت وو مسولین که هیچ (1271)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۰۱:۲۱:۳۱
مرگ بر این بی عدالتی دارید حق مارو میخوریدبابا نون شب نداریم سبد رو میدید به ثروتمندا (1272)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۰۶:۵۶:۱۴
ایرانیها مردمی متعصب، منطقی، قانع، جهادگر، عاطفی و دارای بسیاری از صفات و کرامات انسانی هستند اما از دروغ متنفرند. خواهش میکنم به این ملت بزرگ دروغ نگویید، این مردم خود در راستی آزمایی تبحر ویژه دارند. (1273)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۰:۲۲:۲۰
سلام دوستان هم دولت دروغ ميگه هم مردم من كه يك خونه ي قولنامه اي بسيار معمولي دارم اعلام كردم خانه دارم والان يارانم رو قطع كردن ولي دروغ گوها كه قيمت يخچال وتلويزيون خونشون از قيمت كل لوازم منزل من بيشتره وخونه بسيار خوب ودر آمد بسياربيشتردارندوهمسايه من هستند چون دروغ نوشتن يارانه ميگيرند اين عدالته اسلاميه... (1275)
 
رزگار الماسی درزیولی
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۰:۳۹:۵۰
با سلام و عرض ادب و خسته نباشید به همه کارکنان عزیز این اعتباری که گفته شده مبلغ تو کارت چه قدر است ایا به همه داده می شود یا فقط شامل مستضعفین می شود با تشکر الماسی (1278)
 
فرامرز حسن زاده
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۳:۵۰:۴۸
با سلام ایا سبد کا لا به همه تعلق می گیره من که تا الان هیچ نوع سبد کالای نگرفته ام ایا این انصافه انهایکه چند تا خونه مغازه 2یا 3 میلیون حقوق دارن به انها سبد کالا تعلق میگیره ولی برای من یال امثال من تعلق نمیگیره باشه ما هم خدای داریم (1287)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۱:۳۶
به پر درامدها سبد کالا بدهید بیچاره ها ماه رمضانه گشنه نماند (1288)
 
صفری
۱۳۹۴-۰۳-۳۱ ۱۸:۱۶:۳۶
میخاستم به پرسم سبد کالا به چه کسای تعلوغ میگیرد ما که تهرانیم به ما میگیرد. (1290)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۶:۳۶:۴۶
کارت یارنه ما مدتیه مفقود شده و کارت جدیدی گرفتیم این مرحله به ما سبدکالاتعلق گرفته اما داخل کارت مفقود شده ریختن حالا ما چطوری سبدکالارو بگیرم؟؟؟ (1306)
 
v
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۲۲:۲۷:۵۶
اگر دولت می خواهد که ارزانی در کشور ایجاد شود باید به عرضه مواد غذایی و ضروری مردم در قالب سبد و غیره ادامه دهد وگرنه با افزایش حقوق کارمندان ، واسطه ها قیمت ها را افزایش می دهند و گرانی بیش از حد و اندازه دوباره طغیان می کند . (2304)